Out There We Are One

shopping -vs- kahwin

23.05.2008

ptg tu aku blk tepat kul 5 ptg. tp x de la tepat sgt coz kena 'tahan' ngan dia nie :-w dah tau aku nak g shopping dia leh bantai borak lak. dah puas aku meraung br dia lepaskan aku g. hehehehe...:P sblm tu aku sempat salin pakaian yg aku bw g opis. cuma x sempat mandi aje. hahahahha...aku g btiga ngan budak opis aku. 2 org lg tunggu kat sogo. so...kami berlima aje la. 3 lelaki....2 ppuan & mcm biasa...aku layan diri aje la. hihihihi....dr opis aku naik komuter kat sek.19 yg mengambil ms lebih kureng sejam utk ke sogo. nie pun member aku tu yg ajak teman utk beli barang hantaran utk ptunangan dia nanti. ikutkan hati nak teman aje, skali mata dah rambang tgk sale...nak x nak, tshopping la skali. tp aku beli suar aje coz kena ctrl bajet bln nie. tp ms mkn mmg aku x bajet la pulak....bedal aje mlm tu. dah lapo
r katakan. hahahaha :D sblm kul 10 kami blk shah alam coz masing2 umah jauh. aku pun malas nak blk lewat mlm.

24.05.2008

minggu nie org sibuk g kenduri kahwin, aku lak sibuk g kursus kahwin. hahahha...bkn sbb aku nak kahwin, tp sbb boring dok umah. opis ttp lak minggu nie. nie kali ke 2 aku g kursus kahwin. 1st kat kl, 2nd kat shah alam, 3rd kat johor kot. harap2 yg kat johor nanti g bdua la pulok. hihihi....spt sblm nie...aku g sorang2. jeles seketika bl aku tgk yg dtg sume couple². ade yg dah nak kahwin bln dpn pun ade. dlm borang, aku tulis tarikh dijangka nikah....2010. hehehehe...hentam saja la labu :D kali nie ceramah agak enjoy coz ustaz sume kepala giler² skit. ms sesi suai kenal, masing² ditanya tmpt asal & pasangan asal dr mn. masing² jwb, "selangor-kelantan", "selangor-perak", "selangor-pahang", bla...bla..bla....tp bl tibe kat aku..aku pun jawab, "johor-?????". hehehhe...sabo aje la. ingat org single x leh g kursus kahwin ke? hihihhi... ustaz yg paling aku suka hari tu ialah "ustaz stress" coz sepanjang ceramah, mesti dia sebut trademark dia 'stress' even dia x stress pun. mmg kelakar giler ustaz nie dgn muka miang² keladi dia tu. ustaz nie pun kalo ckp x
de tapis². so...bertambah² havoc bilik kuliah yg semakin mbeku tu. yg llk gelak sakan, yg ppuan tsipu² malu....ctrl ayu ler tu kononnye. hahahahaa :D dr kul 8pg smpi la kul 6 ptg dgr ceramah aje. makan x yah ckp la.....kembong perot aku dbuatnye. hihihihi...mlm tu aku merayau alam sentral sorang² sbb keboringan aku melanda sudah. hp aku pun x berbunyi2. kalo ade pun skali dua aje kot. huhuhuu....bosannye!!! \m/

25.05.2008

pg tu aku bsemangat nak g kuliah kursus kahwin utk hari kedua. suasana still mcm smlm gak...penuh dgn gelak ketawa. tp bl tiba bab pengurusan kesihatan, aku mmg x leh blah. ustaz nie awal² dah bgtau topik yg dia nak ceramah ade unsur² lucah. sbb tu kadang² org panggil dia "ustaz blue". hihihihi....sblm nie bkn aku x pernah g kursus kahwin. tp kali nie lg dasat coz dia tunjuk gambar sebenar. gambar ppuan bsalin lak tu. adehhhh....dah ler aku x leh tgk darah. sabo aje ler. gambar tu shoot dr dpn, start nampak kepala bayi...smpi la kuar kaki bayi. cuba korang bygkan! yg ppuan sum
e dah tutup mata. aku nie lak tunduk malu (pada hal SANGAT takut tgk darah lorrr....). nafsu dah x de terus time tu. rs nak pitam lg ade la. :)) hahahaha...tp br ari nie aku tau betapa seksanya nak melahirkan bayi bl aku tgk dgn mata sendiri proses tu. dan br ari nie aku tau sblm lahir...mmg kena gunting. adehhhhhhh....kpd llk yg x pandai hargai ppuan....g mampos k! sbb tu syurga anak tletak dbawah tapak kaki ibu. beso sehhhhhhhh pengorbanan seorang ibu & isteri nie.
tp aku mmg dah nak pitam ms ustaz tu tayang video bsalin mlalui pembedahan. smpi skrg terasa perut aku dibelah². x mo la citer...kang ade yg tmuntah tmasuk aku. hihihihi... yg penting "HARGAI PENGORBANAN SEORANG WANITA" x kira la dia ibu, kakak, adik, kekasih dsb. ppuan nie sensitif. so...jg la sebaik mungkin hati insan yang dsayangi. aku ingat lg ustaz tu ckp, "hati lelaki di hati lelaki, hati wanita di mulut wanita" renung²kan..selamat beramal :D

ptg tu abis awal skit dlm kul 4. lps dpt sijil...ca-alif-but = cabut la ape lg. ingat nak merayau ptg tu, skali hujan lebat la pulak. tp aku kuar gak jap dlm kul 8 coz nak beli beg laptop aku. leceh pakai beg bimbit...senget bahu sblh. mlm tu dpt sms jap. tp 2-3 sms aje...pastu mcm biasa ghaib tanpa bicara :-w geram aku!
mlm tu aku lyn dvd kat laptop, citer ganas. pelakonnya STONE COLD. mmg ganas giler. pandai gak si botak nie blakon. ingatkan tau gusti aje. kul 12....aku pun zzz I-)


4 comments:

  1. Mak aii..k0 nih bape kali nk amek kursus kawen??Sab0 jerkla aku...

    dah x de keje ke nk wat??meh dtg umah aku tl0ng mop umah aku =))..ptong rumput dpn umah aku ke kh0hk0h..

    Ermm..mcm nih aku tak0t ler nk p kursus :-s.. x berani wehh tg0k 0rg besalin..alangkah 0rg citer p0n aku dah suh st0p...

    ReplyDelete
  2. bape kali ek? x tau la...tunggu kite g sama2 la..br aku x g lg. hihihihi...
    nak tlg mop umah ko? ptg rumput? buleh aje...tu kan tanggungjawab seorang suami mringankan beban isteri tsayang. hahahahaha :D
    sha..x sume tmpt citer bab bsalin nie. ko x yah la riso. ko jgn lak x g kursus kahwin. nanti mcm mn nak kahwin ngan aku? hehehehehe :P

    ReplyDelete
  3. mengongla k0 nih muahahha..
    bile plak k0 kawen nih..pesal aku tatau p0n k0 dah ade isteri ape punye kawan uwekk :P...

    0oo0oo ekk??aku ingat sume tmpt camtuh...seb baiklah kh0kh0h

    ape jer k0 merepek..

    ReplyDelete
  4. kan ko minta tlg mop umah & ptg rumput. so, aku sbg suami kena la mringankan beban ko sbg isteri. ade paham? hahahahha :)) =))

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com