Out There We Are One

Sedekad berlalu...

29 julai 2008 :o lesen motor aku mati daaaa..... malasnye nak kuar g pejabat pos. kang x renew, mau kempunan aku nak merasa duit subsidi. hehehe....masa aku sedang mencari geran motor kat laci meja aku, tetiba aje....diulang skali lg, tetiba aje....aku tnampak sesuatu. jeng jeng jeng...wat suspen aje aku nie. hehehehe....aku nampak seperti dokumen lama yang dibinding ngan plastik. tertera di situ, “aku cinta padamu – bicara romantis buat insan yang aku cintai”. sebaris demi sebaris aku baca setiap ayat yang tertulis disitu. jiwang sungguh ayat tu....

sayang
kau terlalu istimewa dalam hidupku
sehingga terasa dirimu sentiasa berada disisiku
namamu tidak pernah lekang dari sebutanku
tidak kira tika dan waktu
kadang kala begitu sukar untuk aku
mentafsir naluri hatiku sendiri

sayang
walaupun pertama kali aku melihat dirimu
hati ini telah berkata
aku cinta padamu
sungguhpun perasaan cinta telah kuluahkan padamu
namun bagaimana untuk aku meyakinkan dirimu
tentang ketulusan cintaku ini terhadapmu

sayang
sudah menjangkau hampir setahun
usia percintaan kita
namun kau seolah-olah masih meragui
kesetiaan cintaku ini
aku tahu perasaanmu sayang
kau pernah alami kegagalan cinta yang lalu
kerana dikecewakan oleh insan yang bergelar lelaki
adakah kau anggap semua lelaki bersikap begitu

sayang
janganlah kau menyalahanggap
terhadap golongan lelaki seperti aku
mereka juga ada perasaan cinta, sayang, kesetiaan
yang lahir dalam jiwa dan nurani mereka sendiri
begitu juga dengan aku sayang
aku pernah mendengar kata-kata orang bahawa
“mungkin tuhan sangat menyayangi diri kita...
...sebab itu tuhan pisahkan kita dari kekasih yang curang”

sayang
memang benar kata orang
setiap perkara yang berlaku
ada hikmah disebaliknya
begitulah yang terjadi padamu sayang
kau telah diketemukan dengan aku
yang kau anggapku kekasihmu
janganlah kita menodai kesucian cinta kita ini
agar mahligai yang kita bina selama ini
kukuh selamanya seperti awan di langit biru

sayang
keyakinan dirimu terlalu penting buat diriku
agar aku dapat mencintai dan menyayangi
dirimu selamanya
dengarlah keluhan hatiku ini
janganlah ka uterus menyeksa diriku lagi
percayalah padaku sayang
tidak akan ku persiakan cinta kita ini
itulah janjiku padamu

sayang
ketahuilah olehmu
aku tetap mencintai dan terus menyayangi dirimu
akan ku tempuhi segala banteng
yang menghalang percintaan kita ini
akan ku bajai benih-benih cinta kita ini
agar ia terus subur
dan kekal selama-lamanya

sayang
tiada ungkapan yang dapatku lafazkan
selain dari ini
“aku cinta padamu”


tetiba terflashback la pulak. nie salah satu karya aku time jiwang karat dulu. ORIGINAL COPY tau! x edit skit pun :D tapi tu dulu la. ms tu rambut aku panjang paras bahu. sekarang nie biasa2 aje :p. dah botak pun. muahahahaha...dalam tak sedar, sudah berusia 10 tahun karya aku nie rupanya. sedekad tu....isk...isk..isk....tapi aku x leh tahan bila tengok kat cover, masih tertulis 60sen :)) =)) muahahaha... mcm mn la aku leh x padam time tu. buat malu aje x_x :d sabo aje la. aku rasa sekarang harga dah dua kali ganda. maklum ler....dah 10 tahun lamanya. masa tu aku tgh samb blaja kat kl pada tahun 1998. konon2nya sideh la sbb bpisah jauh. hehehehe....tp dah tertulis mmg x de jodoh, nak wat cam ne kan. pasrah aje la ngan ketentuan illahi. sekarang dia dah ada 2 orang anak merangkap anak angkat aku :d coz dia pun anak angkat family aku. kadang-kadang dia sekeluarga melawat family aku & begitu la sebaliknya. orang kata, yang lepas biar jadi sejarah, masa depan biar jadi hak kita. tapi aku gak yg x kawen2 lagi. kalo aku kawen, anak mesti dah 7 org. hahahha...so, harapkan anak buah kesayangan aku yg sorang tu aje la. sape lg kalo bukan aimin. skrg nie pun dia tgh meragam sbb smlm motor hempap dia. bibir pun dah mcm anita sarawak. muahahahaha...tu la, sape suruh nakal2. hehehehe....hujung bulan nie pak long balik, kite posa sm2 ek aimin. mcm la leh posa budak kecik tu [-(

setelah 10 tahun berlalu...adakah aku masih jiwang lg? mcm dah kureng aje kan. maklum ler ....dah nak senja nie....x reti aku nak bjiwang2 nie ;;) kang skit2 kena sepak...skit2 kena sepak [-( remaja skrg nie sume brutal2. ntah ape diorang makan pun aku x tau. zaman dah berubah...dunia dah maju...hihihihi...

4 comments:

  1. perghhhh tak sangke ko sejiwang tu dodol..budak2 dah pandai jiwang cintan cinton eh... =))

    apa jek ko nie :)) aku pon tak pandai nak karang ayat mcm ko
    tuh..meh ajo aku sket...lalalal :-"

    tak per la aku doakan ko bahagia ye dodol ku >:D< lalala >:P

    ReplyDelete
  2. ayang :D tu 10 tahun dl la...skrg nie biasa2 aje :">
    ko nak suruh aku ajar ko:-? kalo ko suruh aku ajar ms sedekad yg lalu ok gak. skrg aku dah nak expired. mn tau jiwang2 nie. muahhahahaha....

    ReplyDelete
  3. muntah ijo :-&

    aduiiyaiiii..

    aku x terkomen pas bce.. sesak napas aku kalo tgok ayat syg² ni .. :-&

    seb bek la ko da bubah xjiwang lg ..

    tahniah :|

    ReplyDelete
  4. shem :D tima kacih \:D/ tima kacih \:D/ tima kacih \:D/

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com