Out There We Are One

Ada Apa Dengan Cinta

ada apa dengan cinta. suka atau duka? gembira atau sedih? bahagia atau derita? orang kata kita akan bahagia bila dapat menyayangi & mencintai seseorang yang kita sayang..yang kita cinta...tp bahagiakah sebenar2nya kita? bagi aku kebahagiaan lebih bermakna apabila kita dapat menyayangi & mencintai orang yang menyayangi kita...mencintai kita...lebih daripada perasaan kita sendiri. alangkah bahagianya hidup jika saling menyayangi & mencintai satu sama lain. orang kata 14 februari tu hari kekasih. bagi aku, setiap hari adalah hari kekasih...hari kasih sayang kepada semua orang. yang penting masih ada lagi yang sayang kat aku. sekurang2nya aku masih ada keluarga untuk aku sayang, aku masih ada kawan2 untuk aku sayang & aku masih ada aku untuk menyayangi diri sendiri seadanya. yang penting DIA masih sayangkan aku sbg umatnya even kadangkala aku tleka dgn urusan dunia. sayang aku pada semua orang, cinta aku untuk seseorang. tapi...


cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
mengharap sesuatu yang pasti...
satu cinta yang sejati lagi abadi...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
tercari-cari di mana silapku ini...
dalam mcari phubungan cinta hakiki...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
melihat dia berlalu pergi...
bersama pilihan hati...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
mencari cinta sejati...
demi kehidupan selepas ini...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
adakah masih ada untuk diri ini...
secebis cinta untuk dsemat dihati...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
tertanya-tanya pada diri sendiri...
kenapa tiada cinta untuk diri ini...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
menangis mengenang nasib diri...
hanya senyuman sebagai ganti...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
melihat pasangan berkasih...
sedangkan aku masih sendiri...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
merenung jauh di sudut hati...
menyingkap kembali sinar memori...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
perlukah aku terus menanti...
agar terisi kekosongan di hati...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
sampai bila aku perlu begini...
melihat cinta bersilih pergi...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
aku tidak mahu bersedih lagi...
biar pun cinta tidak ku miliki...

cinta datang dan pergi...
aku masih setia di sini...
sekadar menatap potret wajah kesayanganku ini...
agar bisa tersenyum dihati ini...

kadang2 cinta nie seperti bayang2. ia akan ikut kita tanpa kita sedari. ia akan kejar bila kita berlari. nak tak nak, kita kena bsama bayang2 tu. tapi bila kita cuba nak dapatkan bayang2, ia cuba mengelak diri. bila kita kejar, ia blari. ada masanya kita bersatu bsama dengan bayang, tapi hanya untuk seketika. ada masanya kita tpisah dengan bayang, tapi untuk sementara waktu sebelum fajar menjelma. cinta dan manusia sentiasa bersama. cuma kadangkala ada pasang surutnya seperti lautan ombak. ada apa dengan cinta? dalam cinta ada kita, tapi dalam kita belum tentu ada cinta. hargailah setiap cinta yang hadir walaupun kita sendiri tidak pasti cinta itu milik kita atau sebaliknya. tapi bila semua orang tahu menghargai cinta, nescaya cinta kita akan lebih dihargai.

Ku mengerti perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah kuberi
Tiada lagi bersama

Seringkala aku terlihatkan mu
Impian nan indah
Bersulam bahagia

Ku harungi hari demi hari
Bersama wajah tak mungkin akan kembali
Tapi hati masih tak terima
Ditinggalkan sengsara

Keraguan ini bukanlah padamu
Perasaan hati masih rindu
Kekalutan ini hanyalah untukku
Tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilangan
Kehilanganmu

Kasih tercari-cari
Keraguan ini bukanlah padamu
Masih tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilanganmu

semua orang ingin hidup bahagia selamanya. kalau boleh ingin bersama dengan seseorang yang dicintai hingga akhir hayat. tapi kita cuma manusia biasa. kita hanya boleh merancang, tapi bukan kita yang tentukan apa drancang itu menjadi kenyataan. bukan kita yang berkuasa. ajal maut & jodoh pertemuan telah tmaktub. tiada apa yang mampu mengubahnya. kita tidak tahu bila ajal menjemput tatkala maut menjelma. kita juga tidak tahu siapakah jodoh kita walau pertemuan demi pertemuan berlaku.
cinta tidak semestinya bersatu. tapi kita boleh bersatu kerana cinta. kadang2 kita terpaksa melepaskan orang yang kita sayang demi melihat kebahagiaan dia. kita akan bahagia bila kita tahu dia bahagia walaupun dia bukan milik kita. kita takkan menang kalau tidak pernah kalah. kita takkan naik kalau tidak pernah jatuh. kita takkan gembira kalau tidak pernah sedih. kita takkan bahagia kalau tidak pernah derita. pengalaman hidup membuatkan kita lebih matang. cinta ini kadang2 mengajar kita erti sebuah kehidupan. cinta ini mengajar kita erti kesabaran. cinta ini mengajar kita erti kasih sayang. cinta ini mengajar kita erti rindu dendam. cinta ini mengajar kita erti suka duka. cinta ini mengajar kita erti segala2nya yang mana kadang2 kita sendiri tidak mengjangkakannya. siapa jangka kita akan dkecewakan? siapa jangka kita akan derita? siapa jangka kita akan sedih? siapa jangka kita akan ditinggalkan? keseorangan? bersendirian? tapi adakah itu bermakna berakhirnya sebuah kehidupan? kehidupan yang telah kita tempohi selama ini. kehidupan bersama keluarga tercinta. kehidupan bersama sahabat tersayang. kehidupan bersama diri sendiri yang tidak ternilai harganya?
Hidup kita ini umpama anak panah. Kita dah ada sasaran. Tapi bila ditiup angin, anak panah lari dari sasaran. Suka atau tidak, kita kena terima. Bukan semua apa yang kita hajati akan tercapai. Kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan. Selagi kita tidak tahu apa yang tuhan tentukan, selagi itu kita mesti merancang tanpa putus asa. Hidup ini mesti berani terima kenyataan. Tanpa keberanian, mimpi tak mungkin menjadi kenyataan. Kita tidak akan sentiasa berada di atas kerana roda kehidupan sentiasa berputar. Kita mesti bersedia berhadapan dengan segala kemungkinan yang berlaku.

bila kita sayang dia
kita terima saja apa yang dia kata
tapi bila dia kata kita?
hati kata takpe, manusia tak sempurna...

bila kita sayang dia
kita tunggu dia lama pun tak pe
tapi bila dia tunggu kita? dia marah2
hati kata takpe, adatlah ada yang mnnunggu & dtunggu...

bila kita sayang dia
kita tak tidur pun takpe, layan dia yang tengah bosan
tapi bila kita bosan , ada dia layan kita?
hati kata takpe, dia sibuk agaknya...

bila kita sayang dia
kita gaduh dengan dia , kita diam
tapi dia bagitau semua orang
hati kata takpe, dia tension tu...

bila kita sayang dia
kita call nak cakap ngan dia
tapi dia gayut dengan orang lain
hati kata takpe, dia ada hal nak cakap dengan member

bila kita sayang dia
kita bcerita dengan dia , cerita dengan tunggul lagi baik
tapi bila dia bcerita dengan kita
kita dengar sepatah2 kita ingat
hati kata takpe, sayang katakan...

bila kita sayang dia
kita dan dia lapar
tapi kita bagi semua makanankat dia
hati kata takpe, jagalah hati dia, sian dia...

bila kita sayang dia
kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih
tapi bila kita letih , dia suruh juga kita layan dia
hati kata takpe, bukan selalu pun...

bila kita sayang orang itu
kita jadi macam orang gila dengar dia sakit
tapi bila kita sakit, dia siap kuar dengan kawan2
hati kata takpe, takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam...

bila kita sayang dia
kita tak pernah pentingkan diri sendiri
tapi dia hipokrit dengan kita
hati kata takpe, dia memang macam tu, kene lah terima...

bila kita sayang dia
kita sayang nak tinggalkan dia selama2nya
tapi dia tak pernah hargai diri kita
hati kata tau tak betapa kita sayangkan dia?

bila kita sayang dia
kita tak sanggup tengok dia derita
tapi bila kita sakit , dia kata jangan nak manjakan sangat
hati kata macam manalah dia kalau kita dah takde, mesti dia gembira...

bila kita sayang dia
kita sanggup tinggalkan dia selama2nya untuk dia bahagia
tapi adakah dia tahu pengorbanan kita?
hati kata takpe, janji dia bahagia

thanx kengkawan coz buat aku hepi!


No comments:

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com