Out There We Are One

26 @ 62?

62 tahun?
kalo korang rs umur 'nenek' nie 62 tahun, korang silap besar! hahahaha.... sbnrnyer 'nenek' nie...ops! 'aweq' nie baru berusia 26 tahun tau. ha... tkezut x? hehehe... nie citer btul k, bkn rekaan smata2 :p insiden nie blaku di vietnam sejak 3 tahun lalu. sian kan aweq nie. puncanyer?
menurut aweq nie, punca adalah makanan laut atau dlm bhs jawa, seafood. aweq nie alergik ngan seafood. so, seluruh badan dia gatal2. btw, seafood bukan penyebab utama dia jd 'tua'. memandangkan dia x tahan sgt ngan gatal2 seluruh badan, dia mkn ubat2 kampung.  ubat kampung tu bkesan mhilangkan kegatalannya, tetapi start dr tu, bmula la detik hitam dlm hidup aweq nie. kesan ubat kampung tu menyebabkan kulitnye mjadi spt seorang nenek yg berusia 62 tahun! cuma kulit aje yg kendur & bkedut. slain dr tu spt gigi, mata, rambut & minda masih 26 tahun. kitaran haid pun normal:p terus dia stop mkn ubat kampung tu stahun slps tu. dia tpaksa pakai topeng stiap kali nak kuar. maybe dia rs malu.
menurut doktor pakar, penyakit yg dihidapi oleh aweq vietnam nie dkenali sbg 'mastocytosis'. korang gugel ler sendiri k. dia ditawarkan rawatan percuma oleh pihak Hospital Universiti Perubatan & Farmasi Bandar Ho Chin Minh. maybe kulitnyer dpt dpulihkan antara 50-70%. 
5 tahun lalu
gambar kat atas tu ms aweq tu 21 tahun. cun woooooo. comel aje senyuman nyer. tp tu ler, nikmat yg Allah SWT beri sementara aje. anytime DIA leh amik. hak DIA, bkn hak kita pun. nama pun pinjam. so, kita kena sentiasa bersyukur. sob sob sob... insaf jap. btw, aweq nie sgt beruntung coz suami dia masih berada disisi dia sepanjang masa. sm2 ler kite nantikan perkembangan aweq vietnam nie...Nguyen Thi Phuong.


seram pulak aku nak makan seafood nie...

No comments:

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com