Out There We Are One

Calvary Convention Centre

Calvary Convention Centre
rasanyer korang pernah tgk kan pic kat atas tu. suatu isu yg mencetuskan kontroversi krn melibatkan agama dan juga mengaitkan dgn isu rukun negara. Calvary Convention Centre (CCC) adalah satu pusat dakwah Kristian terbesar di Asia.

ketika dalam proses pembinaan
pic kat atas lak ms proses pembinaan. kalo ikut pada tarikh gambar, ianya adalah pada tahun 2008. dah 3 tahun berlalu... maybe dah siap kot. lokasinye terletak berhampiran dgn bukit jalil. pembinaan ini mendapat kelulusan DBKL! sabo aje ler... actually, aku x tau sgt isu nie. cuma aku nampak ramai yg protes pbinaan nie di blog masing². tp aku tgk x de jawapannyer. so... aku pun cuba bertanya kepada pihak JAKIM sendiri mengenai kesahihan isu nie. Alhamdulillah... pihak JAKIM bg respon [klik sini] dlm ms sminggu.

respon JAKIM berhubung CCC

menurut JAKIM, mmg tujuan asal pembinaan CCC adalah untuk dakwah Kristian atau lebih tepat lagi Gereja! tp mdapat bantahan penduduk & orang ramai khususnya umat Islam. so, bangunan tersebut ditukar mjadi Pusat Latihan Pembelajaran Kejururawatan (PLPK). walaupun sudah bertukar, bangunan tersebut didaftarkan atas nama CCC. dalam kelegaan, ada juga kerisauan. smoga tiada yang tersirat dsebalik PLPK. smoga umat Islam kuat keimannya! Amin....

No comments:

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com