Out There We Are One

Coca Cola a.k.a Coke ada kandungan Alkohol


125 tahun sudah berlalu. lama juga Coca Cola a.k.a Coke bertahan dipasaran. aku bkn nak citer pasal sejarah air Coke nie. aku nak citer pasal salah satu artikel yg agak kontroversi. aku rs sblm nie pun dah mcm2 kontroversi pasal air Coke nie tmasuk kaitan company mereka dgn Israel. kontroversi kali nie adalah mengenai kandungan alkohol dalam air Coke. 


bdasarkan keratan akhbar di atas, kandungan alkohol dalam air coke lebih kureng 8oz atau 237ml. tp aku x pasti sm ade 237ml tu utk 1 botol atau sbaliknyer. tp kandungan alkohol tetap ade kan. patut ler ms aku tgk video ceramah Ustaz Azhar Idrus... dia ckp air Coke HARAM. maybe dia refer artikel nie kot. sejauh mn kebenaran artikel nie... wallahu'alam. lebih baik minum air zam zam drpd minum air 'gas' nie. mcegah lbh baik drpd mengubati kan. kalo x de penyakit jgn cr penyakit. hehehe...


tapi pihak Coca Cola menafikan kontroversi nie & mengatakan telah mdapat sijil HALAL drpd pihak JAKIM. mmmmm.... yg mn betul pun aku x tau. kalo dah rs was2, x yah minum terus.


btw, aku mmg dah x minum air 'gas' nie sejak 15 thn lalu gara2 kena gastrik. doktor pun dah sound jgn minum air 'gas'. aku pernah gak tgk video mengenai kesan air Coke yg dcurahkan pada mangkuk tandas! hasilnyer? superb! wakaka :))


still nak minum air 'gas'? tepuk dada tanya selera ;) matlamat tidak mhalalkan cara :p sendiri cari penyakit sendiri tanggung la ek. jgn blum smpi masa dah reput sgala tulang, rongak sgala gigi :)) brrrr :p hehehe....


3 comments:

  1. aku mmg tak suka COKE :D

    http://cheapestandroid.com

    ReplyDelete
  2. lebih baik minum air masak / air suam aje :p baik utk kesihatan gak :D hehehe

    ReplyDelete
  3. dr segi kesihatan air gas ni memang tak elok minum pun...lgpun ada byk pilihan air2 lain...yg lg best ;)

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com