Out There We Are One

KL banjir, tempat aku pun banjir tau!




petang semalam ms aku blk dr keje, dr jauh aku nampak jln jem walaupun dilorong kecil kawasan perumahan. x kan ade roadblock pulak. suspen nie. dah ler motor aku x de roadtax nie :)) wakaka... ade... tp dah stahun mati :p tu yg suspen ;) bila dah dekat mcm ade xcden pulak sbb ramai org bkumpul dok usya something. skali banjir pulak dah!
ikutkan ati nak redah aje ngan motor aku tu. tp risau pulak kalo tetiba mati enjin tgh jln time air masuk ekzos... x ke naya dbuatnyer. makin lama tunggu, makin naik pulak paras air nie. memandangkan dah nak masuk senja. aku pun tinggalkan motor kat situ aje. ade pak guard tolong jagakan. dgn selamba aku pun redah banjir. jln kaki aje. nasib baik paras air x tinggi sgt. tu pun amik ms nak smpi umah :)) wakaka...



btw, nie 1st time aku redah banjir. niat dhati teringin nak main air =)) tp bl pk dah beso panjang... batal terus niat aku nak jd kanak² ribena :D hihihi... aku sempat gak snap beberapa keping gambar. dlm hati cuak gak. mn ler tau tetiba muncul ular berenang kuak lentang sblh aku. huhuhu... dah ler sblm nie diorang dah tangkap ular sawa. org kata tu la petanda nak banjir. jom layan gambar sblm aku meredah banjir yg x seberapa tu :p

 
amacam? x de la dahsyat sgt kan banjir nie. tapi seram gak nak smpi hujung sana tu. maklum ler, mcm² ade dlm air banjir nie. dgr citer org kampung, blkg kawasan perumahan tu adalah sungai. dan bhadapan kawasan perumahan adalah kawasan paya. patut ler air senang naik. andaikata kata kalo x hujan skali pun, tapi kalo kat KL hujan lebat & banjir... sini pun akan kena tempias gak coz air mengalir & melimpah melalui sungai kat blkg sana tu.

dua keping gambar atas nie adalah view drpd rumah sewa aku tkt atas. dpn tu dah mcm paya bakau. sabo aje ler. kalo hujan nonstop 2-3 hari, konpem tenggelam taman perumahan aku nie. isk isk isk...

5 comments:

  1. umh dodol tengelam k?

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah... selamat sumenyer ;) nyaris² tenggelam aje. kalo hujan berterusan lagi mmg hi hi bye bye la jawab nyer :p hehehe...

    ReplyDelete
  3. tula..x de gotong royong bersihkan smpah nih..patut la banjirr..hhihi...peace|!

    ReplyDelete
  4. tu bkn sampah... tu paya bakau :p x nampak ke pokok2 & hutan tu :D perumahan aku nie lebih kureng mcm dlm taman la :)) wakaka

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com