Out There We Are One

Mencari rumah sewa berhampiran Putrajaya


tinggal lagi 2 bulan saja lagi hari bersejarah kami ;) tapi lebih bsejarah kalau tak dapat rumah sewa lepas kahwin! ade juga yg dok berasingan nie :p huhuhu...

ikutkan hati nak dok kuaters kat Putrajaya tu. tp bl mengenangkan pekeliling yg agak berat sebelah tu, terus aku x jd nak dok kuaters. 
Pegawai yang menduduki Rumah Kerajaan sama ada secara perseorangan atau berkongsi, tidak layak Elaun Perumahan Wilayah (EPW) dan juga Imbuhan Tetap Perumahan (ITP).
atau
Pegawai yang bertukar Wilayah tidak layak Elauan Perumahan Wilayah (EPW) jika menduduki rumah kerajaan termasuk menduduki rumah kerajaan yang diperuntukkan kepada suami/isteri.
sakit wooooooooooooo kalo mcm tu. takkan dsebabkan bini aku org obersi, kaw2 kena caj? pergh! mmg terbaek la! kalo kuaters atas nama aku skali pun, sbulan automatik potong RM330. pastu bini aku lak x layak dpt EPW RM500. maknanye caj kuaters sbulan adalah RM830! baik aku beli rumah baru aje mcm tu! tapi aku x pasti lak kalo kuaters atas bini aku cam ne lak kiraannye. cuma kalo nak daftar skrg... konpem la thn dpn baru dpt :( giliran aku nie pun yg ke berapa ribu ntah! alahai...

tapi kalo dua2 org semenanjung, cuma salah seorang saja yg dipotong. nape kalo salah sorang org obersi kena potong dua2 lak? pelik aku dgn pekeliling diorang nie! nak wat undang2 kena ler adil. jgn berat sebelah. kata 1Malaysia kan...

ptg nie maybe aku jenjalan cari rumah sewa di kawasan bhampiran Putrajaya. susah nak cr umah sewa kat Putrajaya nie. kalo ade pun bukan byk sgt. tu pun mahal giler. rumah flat pun sewa smpi rm700 sbulan! tgk la mcm mn nanti. harap2 dpt ler menyewa dlm tempoh 2 bulan nie. 

kalo ade sesape tau pasal rumah utk disewa bhampiran Putrajaya, sila la roger2 kat aku OK. aku bajet dlm RM500 ke bwh :p hehehe...

2 comments:

  1. salam.. berkaitan rumah sewa saya di putra perdana, saya letak harga 500 sebulan.. kalau nak melawat, insya-allah.. kita setkan harinya..

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com