Out There We Are One

Belanja Hangus -vs- Pengantin Hangus


Skrg kami berada di Tawau AirPort. tunggu ms aje nak pulang ke semenanjung. line kat AirPort leh tahan. So, smpt la aku update blog skit. cuma x reti lg nak upload pic guna ipad nie. Nak citer apa ek? Nak citer pasal majlis konpem x setel smpi ke sudah. Kena tunggu dah landing rumahku syurgaku br aku cer citer :p

Ade org tanya aku apa tu belanja hangus? Soklan nie bkaitan dgn majlis kahwin gak. Ape yg aku leh jwb mengikut kefahaman aku ler... belanja hangus nie duit hantaran yg diberi oleh pengantin lelaki kepada pengantin perempuan akan digunakan utk segala urusan majlis di rumah pengantin perempuan. kira burn la. Kalo x cukup, pandai2 ler tambah sendiri :p hehehe... So, dlm hal nie pengantin perempuan pun kena main peranan... bkn setakat cuci kaki aje ;) hihihi...

tak semua negeri yg amalkan belanja hangus nie. so, nasib badan ler coz kalo x de belanja hangus, konpem pengantin tu yg hangus :)) maklum ler duit hantaran x digunakan utk buat belanja majlis. belanja pun meningkat 2x ganda. btmbah hangus pengantin lelaki biler pengantin perempuan buat dek aje.

so, pilihan ditangan anda. sm ade nak belanja hangus atau pun pengantin hangus :)) wakaka

1 comment:

  1. dodol..mcmne ada org bru??hahhaa..lama xlapak mcm dl kan..hahhaa

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com