Out There We Are One

AES Detector - Install Android Apps

 Lokasi Kamera AES [klik sini],[klik sini] dan [klik sini]
"Aplikasi ini dibangunkan untuk membantu pemandu bagi mengesan Kamera AES yang baru dilancarkan. Sistem ini secara automatik akan mengeluarkan bunyi amaran untuk mengingatkan pemandu apabila ianya dapat mengesan sebarang Kamera AES dalam jarak 500 meter (boleh setting jarak) dari lokasi pemanduan. Pastikan pemandu menghidupkan pembesar suara untuk mendengar bunyi amaran. Aplikasi ini juga membolehkan pemandu mencari lokasi Kamera AES. Walaubagaimana pun, aplikasi ini hanya boleh digunakan dalam MALAYSIA sahaja."


secara peribadi, bagus juga ada Kamera AES nie. skurang²nya dapat mengurangkan kemalangan akibat kelajuan. Aku percaya, jika pemandu memandu dengan penuh berhemah serta mematuhi peraturan lalu lintas serta undang-undang jalan raya, pihak kerajaan takkan sia²kan duit untuk pasang Kamera AES nie. Kerana kecuaian pemandu, kamera AES diwujudkan. Tapi kemalangan yang berlaku bukan disebabkan kelajuan semata². Tapi lebih kepada kecuaian pemandu itu sendiri. Kalau bawa perlahan sekali pun, jika tidak berhati² tetap akan berlaku kemalangan. 

aku sendiri pun kadangkala terbawa laju. bukan apa, bila bawa perlahan menyebabkan aku menjadi ngantuk. itu pun bahaya juga kepada aku dan pengguna jalanraya yang lain. cara yang terbaik untuk hilangkan ngantuk adalah memandu dengan laju, tapi dengan berhati-hati! bukan bawa laju macam pelesit dan membahayakan keselamatan pengguna jalan raya yang lain. biasanya aku pandu laju ketika jalan tiada kenderaan atau pun sedikit. kalau penuh dengan kenderaan, memang sopan aku bawa. hehehe...

so, kalau rasa² tak nak bayar saman... berhati² ketika memandu dijalanraya terutama 'blackarea' dimana lokasi Kamera AES berada. kalau ada smartphone atau tablet, asalkan android... bolehlah install AES Detector nie. [INSTALL]

2 comments:

  1. boleh install yek??

    ishk. nanti nak install la.. .leh tahu kat mana kalu ada camera AEs ni...hehehe

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  2. try la install yg ade android :p

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com