Out There We Are One

mencarut² aku layan citer seram @SyafiqYusof #VillaNabila


malam tadi aku sempat layan citer seram #VillaNabila arahan Syafiq Yusof. memang lain daripada yang lain berbanding citer seram yang pernah aku tengok sebelum² nie.

kali nie aku tak jerit sangat. tapi banyak mencarut. terkejut punya pasal. sound effect main peranan penting.

ape yang buat citer nie lain skit ialah rakaman sebenar yang diselang-selitkan dalam citer nie. part tu yang buat seram sebenarnya. rasa macam kite pulak dalam citer nie. selain itu citer nie ala² dokumentari dimana ade pencerita. dan juga muka² baru yang mungkin membuatkan penonton tak jemu. aku cuma kenal Pekin Ibrahim aje.

jantung aku dup dap dup dap layan #VillaNabila nie. klimak citer nie bmula biler si huda dengan selamba berani giler tahap dewata raya cari laki dia sorang² kat #VillaNabila. dari sudut lain, memang ko hati kering sbb berani masuk #VillaNabila sorang². dari sudut lain, ko dah giler ke ape? tak reti nak ajak sape² temankan ke? kussssssemangat! nasib baik takde sape kena histeria. memandangkan citer nie based on true story, tu yg rasa seram sejuk. smpi balik rumah nak buka almari malam² pun cuak. mana tau tetiba buka tutup, muncul hantu kak limah, tak ke naya? nasib baik takde sound effect. bayangkan hidup kita ade sound effect sepanjang masa? pergh! tak tido malam dbuatnya.

overall, #VillaNabila memang best. rugi tak tengok. kalo orang Johor, lagi rugi tak tengok. makhluk ghaib nie mmg wujud. cuma dari segi penampakan tu tak bape pasti. setakat nie sume bjantinakan ppuan. mana ade hantu lelaki kan?

cuma jalan citer agak pendek. kalo buat 2jam kan best. masuk pawagam aje dah 15 minit iklan. filem² Malaysia memang limit sejam lebih ek? kalo filem² barat selamba aje 2jam lebih. kalo hindi konpem ler 3 jam. bayar tiket sama rata, tapi masa tayangan pendek.

aku harap ade filem Islamik di Malaysia. yang 100% Islamik. takde sentuhan bukan mahram, takde dedah aurat walau sehelai rambut. tapi berani ke Pengarah nak bikin filem 100% Islamik? nak ke pelakon terima tawaran 100% Islamik? bukan setakat tajuk aje Islamik, tapi jalan citer langsung tak mencerminkan ciri² Islamik.

Tahniah kepada Syafiq Yusof. Scary giler! 1-5, aku bagi 4.5 bintang! lain kali buat filem seram dalam 3D, konpem lari panggung!

4 comments:

  1. haha..betol...byk adegan suspen...mnjerit aku dalam pggung wayang...haha pndai dia letak gan bunyi wt org rasa seram

    ReplyDelete
  2. tgh mlm nie layan muvi highland tower kat astro lak. hehehe

    ReplyDelete
  3. h0hoh0o0o0o... rugi nye x dpt tgk.. x pe akan dtg pasti akan tgk jugak... huisss..~!!

    ReplyDelete
  4. akan dtg leh tgk sendiri. tapi kena g direct ke villa nabila. seram nie...

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email d0d0l[.]com[@]my[.]com